Trendforskning

Trendforskning er vores fundament.

For at kunne hjælpe vores kunder i dag, beskæftiger vi os med i morgen.

Vores arbejde er baseret på de indsigter, vi når gennem vores analytisk fundererede og fortløbende trendarbejde.

Hvert år udgiver vi vores store trendrapport, og i mere end fem år har samfundsudviklingen vist, at vores forudsigelser holder stik, så det er med stor tryghed, at vi baserer vores kommunikative løsninger på vores egen trendforskning.

I vores trendarbejde leder vi efter de store bølger, der har kurs mod os. Vi leder efter bølgen, mens den kun er en krusning i vandoverfladen, og mens vi stadig kan give vores kunder mulighed for at glide på den bølge, der er på vej.

Vi gør det ved at holde øje med alt fra popkultur til kornpriser og ved at lægge mærke til, hvordan vinden blæser. Vi studerer data fra andre, læser op på kulturhistorien, gennemfører store spørgeskemaundersøgelser og inviterer til fokusgrupper og samtaler.

Vores analysearbejde er omfattende og fører blandt andet til:

  • konkrete vejledninger for specifikke virksomheder, som er i gang med innovation
  • branchespecifikke analyser og vejledninger
  • foredrag og seminarer for brancher og virksomheder
  • forbedrede kommunikationsgreb og store kampagner