ETU Forsikring

Det kræver en familie

Tydelig brandidentitet er din forsikring for at nye kunder kommer løbende

Udgangspunktet

ETU Forsikring er et mellemstort forsikringsselskab baseret i Sønderjylland, som kontaktede os med henblik på at få udviklet et nyt website. Det stod hurtigt klart, at virksomheden var vokset organisk og med stor succes i et sådant tempo, at energien var blevet lagt i forretningen og ikke i brandet. Forsikringsmarkedet er præget af forholdsvist generiske produkter – der er ikke væsentlig forskel på indbo- eller bilforsikringerne virksomhederne imellem, og netop derfor er brandet og kommunikationen altafgørende for forbrugernes valg. Vi anbefalede derfor ETU at lade os begynde med kernen.

 

Løsningen

Vi tog ETU igennem vores velafprøvede brandworkshop, for først at etablere kerneidentitet, Tone of Voice og målgruppeanalyse, og herefter skabe deres nye website og SoMe-strategi. Og ofte sker der noget magisk under vores brandworkshops. Det vi fik lov til at vidne, var nemlig 8 engagerede beslutningstagere fra virksomheden, der alle have en fuldkommen ensartet forståelse af der gjorde ETU til noget særligt. Som kommunikationsvirksomhed svarer det til at grave efter guld og finde en diamant. Vi søgte efter det særlige, der afskiller ETU fra konkurrenter. Det særlige, hvor man kan koble identiteten i virksomheden til formålet – ja, helt ned til produktet:

’Det kræver en familie at forsikre en familie’.

ETU er et familieejet forsikringsselskab, grundlagt og drevet af forældrene med sønnerne ansat. Alle 80 medarbejdere mærker denne familiære tilgang til arbejdet, og forlænger denne forbindelse til deres kunder. Alle behandles med respekt og omsorg. Statementet blev grundlæggende for vores brandarbejde for ETU. Og det smukke er, at det ikke er trukket ud af den blå luft, men funderet i essensen af selskabet. Med det samme, faldt de kommunikative brikker på plads, og produktet ’forsikring ’stod ikke længere som et kønsløst produkt, men som et bevis på den omsorg ETU viser for deres kunder, og som den omsorg kunderne viser for de ting, de vælger at passe på med en forsikring.

Med brandteksten og Tone of voicen på plads, skabte vi en kommunikationsstrategi inklusiv et website og en SoMe-strategi, der den dag i dag, giver nuværende og fremtidige kunder muligheden for at forstå, hvorfor ETU Forsikring ikke bare er endnu et forsikringsselskab, men i bund og grund en familie, der bekymrer sig for andre familiers ve og vel.

 

Business card and name card mockup

Flere cases