Karen wolf

Snøfler

Du er 100 procent perfekt som du er (hvis du tør stå ved det)

Udgangspunktet

Vi har i en årrækket tæt arbejdet med Karen Volf, og har løftet brands, skabt adskillige kampagner, bygget websites, lavet PR & Events og ydet krisekommunikation. Men det er ikke det, vi vil vise dig her. Det vi vil vise dig, er et eksempel på, hvordan det at gå sin egen vej altid betaler sig. Og ja, casen er gammel, men energien er så tidsløs, at vi tillader os at trække dig tilbage til det forrige årti, for …

 

Løsningen

… første april 2016 skete der noget ingen kunne have forudset. Vi fik til opgave at lave en aprilssnar for Snøfler, og skabte følgende tvivlsomme mesterværk:

Snøfler-deo

Opslaget gik viralt, og blev kåret af TV2 som én af årets aprilssnarer, og Karen Volf var hurtige til at sige ja, da vi efterfølgende præsenterede dem for et drastisk skift i conversation-stilen, som indtil da havde været pæn, sød og hyggelig …

Med en konsistent smag af 80’er-guf, en lettere svedig overflade og en ikke-undskyldende selverkendelse af at være verdensmester til alt, ville vi med Snøfler lave SoMe-content, der blæste taget af deres SoMe-profil. Og vi ville gøre det organisk og dermed lade reach være afhængigt af, om vi kunne engagere folk i indholdet. (I vores moderne verden, hvor alle har fokus på at kravle hen over SoMe-annonceringsmuren, og hvor man næsten ikke kan købe ind i Irma, nej undskyld, Coop uden at nogen råber REACH efter dig, lyder det nærmest fjollet at vi har skabt content hvor målet var engagement og derigennem reach, men vi mener stadig at det i en vis grad kan lade sig gøre i dag, men nok om det – videre til helten i historien)

 

Med fokus på efterskole- og gymnasieelever som primær målgruppe, gik vi i krig, og lavede et utal af opslag med Snøfler i fokus. Dårlig photoshop og ultra-kort copy forholdte sig til alt fra

Avengers, kommunalvalget, kostråd, tvivlsomme how to-opskriftsvideoer (Snøfler-pizzaen var et hit – Snøfler og havregryn knapt så meget), flat earthers, manglende jack stick på iPhones og hvordan verden ville være perfekt, hvis den var styret, bygget og kontrolleret af Snøfler. Vi skabte content løbende, og smed en stor fed Snøfler efter alt hvad der rykkede sig i verden.

Et enkeltstående ekstra episk øjeblik var vores to timers live-stream af en Snøffel med et reach på en næsten en kvart million, og fankulturen var så stærk, at en bruger på et tidspunkt sendte os et hjemmeprogrammeret Snøfler web-spil.

 

Flere cases