Läkerol

Hvis livet sutter

Nyhed: En lancering med to linjers copy kan gøre et brand relevant for en ny målgruppe

Udgangspunktet

Läkerol kom i 2019 til os med en udfordring: Få det klassiske pastilbrand til at appellere til en yngre målgruppe, og forøg dermed salget blandt non-light users. Løsningen skulle eksekveres indenfor rammerne af en større Skandinavisk lanceringskampagne af en ny variant med fokus på produktvisning og kun to linjers copy.

 

Läkerol kom i 2019 til os med en udfordring: Få det klassiske pastilbrand til at appellere til en yngre målgruppe, og forøg dermed salget blandt non-light users. Løsningen skulle eksekveres indenfor rammerne af en større Skandinavisk lanceringskampagne af en ny variant med fokus på produktvisning og kun to linjers copy.

 

Løsningen

Den ønskede målgruppe – de 18-25-årige – udmærker sig ved at være ikke-kvantificerbare, da man som ung i de tidlige tyvere befinder sig i en befriende fri identitetsskabelsesproces. Men én ting har de unge til fælles. Autoriteter stinker, og ingen skal fortælle dig, hvad du kan og ikke kan.

Vi erstattede derfor den traditionelle nyheds-tekst med et budskab målgruppen kunne identificere sig med:

’Hvis livet sutter, sut tilbage’.

Et kraftfuldt (og humoristisk formuleret) budskab, der minder beskuerne om, at det er dem, der har styrken til at ændre livets tilstand – og at Läkerol ikke skal fortælle dem andet, end at de er enige. Og det fik målgruppen til at stoppe op.

Läkerol kunne mærke at salget løftede sig, og til trods for den indledende tvivl (ærligt, der var lidt stille i mødelokalet, første gang skærmen lyste op i et stort ’sut tilbage’) viste strategien sig at virke. Så ramte Corona – og vi skyndte os at ændre copy til kampagnens andet burst.

 

Afspil video

Flere cases