Skipper's Pipes

Mini pipes

Gigantiske nyheder kan sagtens være små

Udgangspunktet

I 2023 lancerede Skipper’s Pipes deres første nyhed i 7 år: Skipper’s Mini Pipes. Vi blev bedt om at lave en 360 kampagne, som indfangede lakridspibens helt særlige finurlige position i et ofte generisk marked.

 

mini_pipes_banner

Løsningen

Vi udviklede et simpelt koncept, som afspejlede den danske folkesjæl: Som danskere bærer vi i hjertet et billede af vores land som en miniputnation, og vi ved, at større ikke altid er bedre. Derfor udviklede vi en todelt kampagne, hvor vi først teasede for noget småt

 

Løsningen

og efterfølgende afslørede vi nyheden med den rene toplinje: ’Skipper’s Mini Pipes – Gigantisk nyhed’.

 

Løsningen

Samtidig var det vigtigt for os at Skipper’s Pipes udnyttede situationen til at fejre det sammen med danskerne. Derfor lavede vi en efterlysning af 80 af de største Skipper’s Pipes fans online, og inviterede dem på et brag af en lanceringsfest. Hvilket, ud over en forrygende dag, gav os en ærlig film, hvor danskerne gratis fortalte os, om de var enige i, at det her nu også var en gigantisk nyhed.

Det var de heldigvis.

 

Flere cases

Skipper's Pipes