Skipper's Pipes

Stik piben ind 2022

Sølvpapir bliver aldrig en moderigtig hovedbeklædning

Udgangspunktet

’Stik piben ind’ blev første gang udrullet af Skipper’s Pipes under folketingsvalget 2019. I 2022 var konklusionen klar: selvom salget af lakridspiber stadig rullede afsted, var vi som befolkning desværre ikke blevet synderligt bedre til at stikke piben ind og lytte til hinanden.

’Min holdning – min sandhed’ var et mantra, der blæste ud over de sociale medier i en strid bølge af konspirationsteorier og andet ’guf’ fra kaninhullets dyb. Danmark var kommet på dybt vand, og vi havde igen brug for en Skipper.

Vi havde brug for fornuftens stemme, i en periode hvor tosserierne begyndte at finde vej til selv avisernes spalter. Nogen skulle stille sig frem, og proklamere, at sølvpapir aldrig har været en moderigtig hovedbeklædning.

 

stik_piben_ind_banner

Løsningen

Med et twist af kampagnebudskabet ’Stik piben ind’ slog piben et kærligt og modigt slag for den verden, der står og skinner i sin objektive skønhed, og som kan være svær at få øje på (og lytte til), hvis sølvpapirshatten er røget lidt for langt ned over øjnene.

Som med den første kampagne, ’Stik piben ind og lyt’, skabte dette burst så store bølger at det kunne mærkes i aviser og på nettet, hvor kampagnen blev diskuteret, dissekeret og hyldet for sit mod.

Og for at være helt ærlige, så faldt kampagnen tilfældigvis sammen med en stigende vaccineskepsis, hvilket også gav os muligheden for at igangsætte krisekommunikation og håndtere kritiske henvendelser fra folk associeret med Men In Black, hvilket vi gjorde med store glæde og optimisme.

Kritiske røster var der ingen af, da vi i 2023 hjalp Skipper’s med at lancere deres første nyhed i 7 år.

 

Flere cases