Skipper's Pipes

Stik piben ind og lyt

National Reminder: Lakridspiben er mere end et sørøver-sjovt vedhæng til slikskålen

Udgangspunktet

Det har været med stor respekt og kærlighed, at vi igennem en årrække har lavet kreative kampagner og løbende SoMe for Skipper’s Pipes. Vores vigtigste opgave har været at styrke, understøtte og udvide et solidt brand.

Da vi begyndte at arbejde med Skipper’s-brandet ønskede vi at minde befolkningen om, at Lakridspiben var mere og andet end et sørøver-sjovt vedhæng til slikskålen. Skipper’s Pipes er et relevant brand med en stærk position i samfundet, ja faktisk et finurligt symbol på den danske folkesjæl, hvilket blev bekræftet af de højlydte protester, da der gik rygter om, at EU ville forbyde det ikoniske slikstykke.

Vores vigtigste opgave var derfor at skabe en kampagne, som turde have en holdning til det samfund, der elsker Lakridspiben. For hvis et brand ikke har en holdning til det samfund det agerer i, er det ikke et brand, men blot et produkt.

 

Løsningen

Under kampagneoverskriften ’Stik piben ind og lyt’ hackede vi folketingsvalget i 2019.

Med en 360-kampagne fik vi placeret Skipper’s Pipes i ny relevant brandposition, som skyllede alle sørøver-klichéerne væk og aktualiserede Lakridspiben på et samfundsmæssigt plan. Blandt valgplakater, i aviser, digitalt – ja, selv med en dialogboks på Folkemødet mindede Stik piben ind og lyt os om, at det ikke kun er politikerne, men i den grad også vi almindeligt dødelige, der kan have godt af at øve os i at lytte til hinanden – og kan man forestille sig en bedre måde at lytte på, end med en Lakridspibe i munden?

Ét af de vigtigste elementer i branding er gentagelse, og derfor var det kun naturligt at Skipper’s Pipes i 2022 lavede endnu en kampagne under overskriften ’Stik piben ind’ – denne gang, fik piben dog en helt anden lyd.

Flere cases

Skipper's Pipes