Skt. Petri

The key to a brighter life

Nøglen til din fremtid ligger (måske) lige under måtten

Udgangspunktet

Det klassiske Københavnske hotel blev købt af den norske milliardær Petter Stordalen, med en plan om at føre det tilbage til tidligere tiders storhedstid. Hotellet havde mistet sin identitet efter at modefesten var rykket videre, og ingen havde bekymret sig om at skabe en historie – at gøre hotellet til andet end en skal for de gæster og fester, der valgte at ligge vejen forbi. Det fik vi muligheden for at lave om på.

 

Løsningen

Vi startede med logoet: Med en barnedrøm om én dag at modtage byens nøgle puttede vi selvfølgelig ’the key to Copenhagen’ i logoet som et bærende symbol. Dette blev ’nøglen’ til den brandbook og visuelle identiet vi udviklede. Vi researchede på området, og fandt frem til at oplysningstiden i Danmark tog sit intellektuelle udspring i netop dette kvarter, og ud af dette opstod payoff og hjørnestenen til den visuelle stil:

’The key to a brighter life’

Det samlede arbejde tjente som udgangspunkt for en gennemgribende istandsættelse af hotellet, og i dag står Skt. Petri og skinner som et af Københavns fineste hoteller.

Vi lancerede desuden den nye identitet i annoncer & SoMe – og byggede desuden konceptet for deres restaurant i stue-etagen, der kaldte på gæster med hang til brød og øl, hvilket i en hurtig sammentrækning skabte det nordiske og kraftfulde navn BRØL med tilhørende visuel identitet.

 

Vi varetog

Herunder: copywriting, website, billeder & kampagner

Flere cases

Skipper's Pipes