Profil rejser banner

Projektet

‘Jeg skal f#nden f#cme ikke på noget cruise’

‘Jeg skal f#nden f#ckme ikke på noget cruise’ er en kampagne, der tager direkte fat i danskernes overvældende fordomme omkring cruiserejser og viser, at ferier til søs er andet og mere end flydende plejehjem, hvor man dyster i verdensmesterskaberne i buffet. Vi sendte Peter på et cruise, og med hans egne ord havde han det hele ‘3 % sjovt’.

Hvert år tager ca. 40.000 mennesker på cruise, og markedet har ikke rykket sig over de sidste 10 år. Profil Rejser er en af landets førende udbydere af cruiserejser, og de kontaktede os med ønsket om at udvide markedet. Det er tydeligt, at cruisebranchen i lang tid har sejlet på ’cruisepilot’ og markedsført sig på generiske billeder af store skibe i solnedgange – og at vi (os ikke-cruisere) har vænnet os til at blokere kommunikationen ud. Vi har nemlig bestemt os på forhånd: vi skal f#nden f#cme ikke på cruise. Fordommene står mildest talt i kø langt fra landgangen, og derfor besluttede vi os for at invitere dem helt ind på skibet i en landsdækkende kampagne – og siden da har cruiselinjerne været rødglødende hos Profil Rejser.

Vi leverede: Som creative agency leverede vi strategi, koncept, idé, storyline, design, website, copy, SoMe & facilitering af produktionen (produktionsselskab UitchIscratch)

Film